• Call : 0961759108, 0506695380, 0635316102

Уроки «Тітоньки Сови»

…А ви знаєте, хто така тітонька Сова?

«Так!..», – хором дадуть відповідь вихованці дитячого садка?- «Це наш вчитель математики Олена Ференець з науково-пізнавального дупла «Ерудитландія», яка вчить нас рахувати, розвивати логічне мислення, розповідати віршики про цифри, використовуючи сюжетно-ролеві ігри. А ще вчить вона нас писати ті цифри, і не просто писати, а спочатку виводити їх в рисовій крупі, а вже потім зображувати на папері. І це не трішечки не складно, а дуже цікаво.

Займається Тітонька Сова з нами і пізнавально-дослідницькою діяльністю. Ми дуже любимо спостерігати та експериментувати, описувати та порівнювати, аналізувати та вимірювати, проводити пошукові дії та виявляти властивості предметів.

Для кращого розуміння математики та пізнання логіки наша улюблена Сова приносить кольорові палочки Х.Кюізенера, комбінуючи які ми швидко розбираємося в математичних поняттях «число», «більше», «менше», «фігура», «трикутник» і т.д. За допомогою паличок складаємо також букви і цифри.

Але більшою мірою нашу увагу привертають логічні блоки, коли ми викладаємо математичні фігури за певними правилами, перебудовуємо їх, змінюємо місцями, конструюємо. Це нам краще допомагає пізнати царство математики та логіки. Ми вчимося виробляти дії в думці, тренуємо увагу, пам'ять, сприйняття.

Знає тітонька Сова й український фольклор. Та не просто знає! А формує у нас логічно- математичні уявлення за допомогою народних пісень, прислів’їв та приказок А потім ми з захопленням слухаємо казку про чарівний світ математики і вчимося додавати та віднімати, розрізняти геометричні фігури.

Ви запитаєте де це проходить? В математичному дуплі «Ерудитландії», яке ми дуже любимо, тому що воно нагадує справжнісіньке царство математики. Скрізь цифри, геометричні фігури, настільно-друковані ігри: логічні таблиці, лабіринти, «Підбери схему»; ігри для розвитку логічного мислення: ігри Нікітіна, розвиваючі ігри Воскобовіча, блоки Дьенеша, Унікуб, доміно «Колір і форма», спеціальні альбоми з цікавим матеріал з дитячих журналів, популярних збірок, книг з цікавої математики.

А ще Тітонька Сова нам такі веселі фізкульхвилинки проводить, що ніжки самі в танок ідуть! А ще ми на уроці ліпимо, малюємо, а ще… а ще… Та хіба можна про все це розповісти? Краще подивитись!.. »

 

 

Вивчаємо ми математику не тільки в дуплі «Ерудитландіїї», а і поза його межами – на дитячому майданчику, в парку, океанаріумі, зоопарку, дельфінаріумі, Місті професій, куди нас так часто Тітонька Сова з собою забирає.

Хто сказав, що математика суха і нецікава? Гайда до нас!

А ще Тітонька Сова дуже любить наших батьків і завжди ділиться з ними своєю мудрістю!

Поради батькам від Тітоньки Сови

щодо розвитку логіко-математичного мислення дітей

«у ПРИРОДІ»

• Виїжджаючи з дітьми на природу (на берег річки, озера,моря) можна полічити, хто знайшов більше камінчиків. Цікаво буде оголосити конкурс на віднайдення найменшого чи найбільшого камінчика.

• Камінчики можна розфарбувати фарбами, восковими олівцями.

• Малеча полюбляє кидати камінчики у воду. Позмагайтеся і покидайте їх на дальність: хто кинув далі, хто ближче.

• 3 шишок, каштанів, камінців, листочків, гілочок попросіть дітей викласти якусь геометричну фігуру, порівняти, яких матеріалів використано більше.

• Залучайте дітей до ігор: «Скільки кроків до дерева?», «Який листочок більше?»

• Під час спостережень за деревами спонукайте дитину лічити кроки до дерева, порівнювати за величиною, знайти найвищий дуб, обійняти найтовстіше дерево.

 

«У КІМНАТІ»

• Коли дитина просить, щоб ви почитали їй улюблену казочку запропонуйте їй знайти відповідну сторінку за номером ( від 1 до 10 … ).

• Якщо ви зібралися пересадити кімнатні квіти, запропонуйте дитині взяти та підібрати горщики відповідного розміру, полічити їх, скласти їх в один за принципом мотрійки.

• Заохочуйте дитину самостійно організовувати свій ігровий простір Наприклад. Запропонуйте гру «Кафе». Нехай малюк сам підготує необхідні атрибути. А ви, відвідуючи «кафе» свого малюка, на забувайте хвалити його старанність.

 

«НА КУХНІ»

• Під час приготування обіду спонукайте малюка лічити овочі та фрукти.

• Попросіть перебрати квасолю та горох у різні ємкості. Це завдання розвиватиме вміння дитини класифікувати предмети, а також дрібну моторику та сенсорику.

• Приготування вареників – цікава і захоплива справа, тож нехай ваш малюк допомагає їх ліпити, при цьому лічить, скільки він зробив сам, скільки ви, а скільки разом.

• Коли варите кашу, запропонуйте малюкові умовною міркою відміряти крупу. Можете проводити гру «Магазин», тобто «купувати» у дитини певні продукти.

• З чистих губок для миття посуду нехай дитина збудує будиночок, якщо вдається, то нехай сконструює кілька поверхів, а потім їх полічить.

• Пропонуйте маляті шукати на кухні предмети, схожі за формою на прості геометричні фігури, і називати їхнє місцерозташування. Наприклад «Мілка тарілка схожа на круг. Знаходиться на другій поличці зверху, в шухляді, біля чайника ».

«НА ПРОГУЛЯНЦІ»

Звертайте увагу дитини на цифри на будинках, машинах, рекламних щитах, вивісках. Називайте малюкові цифри, які бачите, і просіть, щоб він їх повторив. Для цього пограйте у гру «Відлуння». Наприклад: « Я скажу чотири, а ти повториш за мною двічі ( тричі..)». Така гра сприятиме закріпленню навичок лічби, розвитку уваги.